Про реалізацію шкільної виховної програми
В НВК створено цілісний організм функціонування виховання як складової сучасного освітнього процесу. Головне завдання цієї системи – створення виховного простору, який впливає на розвиток особистості. Педагоги школи працюють таким чином, що навколо дитини формується середовище, яке нейтралізує і посилює позитивні риси.
Елементи цієї системи: діти, вчителі, громадськість, батьки, довкілля.
Основою цієї системи є особистість дитини, в ході реалізації виховної системи проектується розвиток особистості дитини, а внаслідок реалізації колективних творчих справ у дитини формуються життєві компетенції.
Ці стратегічні завдання вирішуються в ході реалізації шкільної виховної програми, яка передбачає таку місію школи:виховання національно свідомої, духовно і морально зрілої особистості, здатної до саморозвитку, самовдосконалення і розв’язання суспільно значущих та особистісних життєвих проблем. Під час виконання шкільної виховної програми реалізовуються наступні загальні виховні завдання школи:
1. Формування в учнів почуття патріотизму, національної гідності та досвіду громадянської поведінки.
2. Опанування духовної спадщини рідного народу, вироблення системи ціннісного ставлення особистості до соціального та природного довкілля.
3. Сприяння розвитку мобільної компетентної особистості, здатної адаптуватися у сучасному суспільстві та діяти незалежно й відповідально.
Найважливішим елементом цих завдань є залучення дітей до розв’язання соціальнозначущих і особистісних життєвих проблем, набуття досвіду громадянської поведінки, а в майбутньому – самореалізація у сфері «людина, громадянин, сім’янин, професіонал».
В ході реалізації шкільної виховної програми виховний процес стає цілеспрямованим, керованим і найбільш ефективним. Традиційна наша мета – виховати в дитині перспективні шляхи. Шкільна виховна програма передбачає демократію, гуманність, співробітництво, довіру, повагу до суверенної особистості дитини. Базується програма також на елементах життєтворчості, оптимізму, радості від праці. Вчителі школи значну увагу приділяють діловому, інформативному та особистісному спілкуванню дітей, розвитку комунікативної культури.
Виховна програма НВК має захисну функцію – психологічний захист дитини від негативних впливів середовища.
Риси шкільної виховної програми:
1. Планування роботи згідно КТС, стержень КТС – традиції і звичаї школи.
2. Проектування розвитку особистості (вікове).
3. Проектування КТС хронологічно: півроку, місяць, декада, тиждень.
4. Нові форми роботи з дітьми:колективне творче панно, вернісаж, бал, екологічний десант, благодійна акція, брейн-ринг, презентації, мистецький шкільний колектив, літопис класного колективу та інше.
5. Сприяння творчому розвитку особистості (виявлення здібностей дитини і їх розвиток в процесі шкільного життя, підсумок цього – 11 клас організатор всіх найважливіших шільних свят і ісправ).Використання ІКТ, інтерактивних виховних та проектних технологій.
6. Характеристика шкільного дозвілля – вільний вибір (гуртки, секції, хор). Залучення дітей до участі в роботі позашкільних установ – БУТ, СЮТ, школа мистецтв, спортивна школа, товариство інвалідів (волонтерство), Будинки « Просвіти», МАН.
7. В ході реалізації шкільної виховної програми дитина готується до конкурентного вибору свого місця в житті (соціалізація проходить безболісно). Важливий результат цього – у дітей формуються нові якості особистості: гнучкість, мобільність, прагнення постійно вдосконалюватись.
8. Все, що йде від учнів – прийнято, обговорено, виконано.
9. Основний девіз реалізації програми: «Хочу. Можу.Треба».
10. Структури, які реалізовують шкільну виховну програму: учнівська рада, організація «Козацька Січ», осередок Пласту, батьківські комітети класів та школи, вчителі.
11. Під час реалізації шкільної виховної програми кожен учень відчуває свою успішність і свою спроможність.
12. Практична спрямованість реалізації шкільної програми – учні вчаться приймати продумані рішення.
13. Реалізовані проекти «Ми – різні, ми – рівні», «Все живе потребує любові», екологічні проекти.
Наші напрацювання
1. Система виховної роботи, яка передбачає формування особистості дитини здатної адаптуватися у сучасному суспільстві та діяти незалежно, мобільно, гнучко і відповідально.
2. Планування виховної роботи згідно КТС (проектне планування виховної діяльності і розвитку дитини).
3. Учнівське портфоліо
Проект «Ми – різні, ми – рівні».
4. Волонтерство старшокласників в товаристві інвалідів ( місто Сокаль), 6 осіб.
5. Співпраця із батьками.
6. Систематизація передового досвіду виховної діяльності. Анотація досвіду класних керівників 1-11 класів.
7. Наукове товариство «Промінь» (керівник Процюк Н.М.)
8. Діяльність «Зеленого патруля» (керівник Терещук Т.Д.)